AANMELDEN

Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
AANMELDEN
Image is not available
Image is not available
AANMELDEN
Slider

Nieuws

  • Locaties Colleges en Wondzorgdebat 2018

    Locaties Colleges en Wondzorgdebat 2018

    Colleges eXtra 2018 Saffier communicatie organiseert al jarenlang verschillende soorten bijeenkomsten voor het Nederlands Tijdschrift Voor Wondzorg (NTVW) of het Nederlands Tijdschrift voor Huidzorg (NTVH). Wij vinden dat een locatie moet voldoen aan alle moderne eisen zodat deelnemers zich op hun g...
  • College Ulcus Cruris eXtra

    College Ulcus Cruris eXtra

    COLLEGE ULCUS CRURIS EXTRAHet begint soms met een gewoon klein wondje waar vaak geen aandacht aan wordt besteed. Maar al snel wordt de wond steeds groter en groeit het uit tot een gecompliceerde wond. We hebben het hier over een Ulcus Cruris een open plek op het been. Een ernstige plek, soms geel, b...
  • Ruben Mersch, key-speaker op het Nationaal multidisciplinair congres voor wondprofessionals

    Ruben Mersch, key-speaker op het Nationaal multidisciplinair congres voor wondprofessionals

    Zoals inmiddel bekend is het thema Goede wondzorg. Wat is dat? Dit keer een uitdagen thema waar het goed is om eens een andere invalshoek te kiezen. Bij een dergelijk thema wordt steevast gesproken over wetenschappelijk bewijs in de wondzorg.Vandaar dat we dit keer hebben gekozen voor een speciale g...
  • Buitenstaander

    Buitenstaander

    Maarten Wolterink, cartoonist. BUITENSTAANDERMaar zoals altijd hebben we een buitenstaander die alleen maar kijkt naar onze wondzorg en daar een mening over heeft en wel in cartoonvorm. Dat is Maarten Wolterink, cartoonist. U kunt enkele van zijn cartoons zien in het NTVW die hij heeft gemaakt van w...
Image is not available
previous arrow
next arrow


Goede communicatie is luisteren, ontvangen en de juiste vragen stellen.

Als we niet luisteren maar zelf praten kun je er niet achter komen wat een klant denkt, voelt of bezighoudt. Je weet dan niet wat de ander van je verwacht.

Dat is wat communicatie inhoudt. Voelen wat er leeft bij degene die naar een bepaalde doelgroep wil communiceren en dat vertalen naar een plan waarbij een klant er een goed gevoel aan overhoudt.

Dit geldt zeker ook voor onze eigen georganiseerde bijeenkomsten of tijdschriften die door ons worden uitgegeven. Ook daar moeten wij goed luisteren naar de behoefte van onze lezers. Als je niet weet waar zij behoefte aan hebben ben je ook niet in staat om het uit te dragen.

Saffier creatieve communicatie heeft speciale doelgroepen in de gezondheidszorg. Wij houden ons bezig met wondzorg en huidtherapie en luisteren wij naar wondbehandelaars en huidtherapeuten die met ons willen communiceren. En dat doen we nu al meer dan 20 jaar voor verschillende doelgroepen binnen de gezondheidszorg.

Communicatie in de gezondheidszorg is niet een vast concept. Het is dynamisch, emotioneel, heeft zijn eigen taal of cultuur en eigen referentiekader. Maar wat voor ons belangrijk is dat iedere persoon waar we mee willen communiceren de boodschap begrijpt.

Vandaar dat het gereedschap breed moet zijn in deze specifieke markt waar de taal moet worden gesproken van huid en de wond.

Saffier creatieve communicatie geeft voor deze doelgroepen tijdschriften uit, verzorgt bijeenkomsten en houdt iedereen op de hoogte door eigen nieuwsbrieven. Heeft talrijke eigen informatieve sites.

In deze tijd wordt er steeds meer gecommuniceerd via social media. Ook wij gebruiken het. Maar social media heeft duidelijke beperkingen en dat geldt zeker voor behandelaars die zich nog meer bewust zijn als anderen, hoe belangrijk goede en eerlijk informatie is.
We controleren daarom zoveel mogelijk de artikelen door middel van redacties. Stellen hoge eisen aan sprekers door vooraf met hen af te stemmen zodat wat zij juiste informatie overbrengen en wij zeker weten dat het door de doelgroep goed wordt begrepen.

Communicatie is een mooi en veel gebruikt woord. Maar lever je kwaliteit dan ontvangt ook een ander kwaliteit. Dat is pas goede communicatie. Maak op deze site kennis met Saffier creatieve communicatie.